Friday, November 4, 2011

Trip to KK - Part 1

hhuuuuhhh lama betul aku tak masuk blog ni......sebab musabab yang pertamanya kerana hari tu adalah bulan puasa dan selepas tu aku berangkat balik ke KL......panjanglah ceritanya nantikan so kita start sebelum bulan puasa punya activity.

Sebenarnya aku nak story aku pergi ke KK sebelum bulan puasa hari tu.....memang cerita lama tapi nak buat cam mana kan....masa tidak mengizinkan for blogging.....he....he....he....pandaikan semuanya salahkan masa.

Anyway, aku nak cerita ni end of July hari tu we all sempat buat trip ke Kota Kinabalu @ KK......mmg dah lama tak update blog kan....actually so many thing to share and keep tapi....tulah dia masa jugak yg jadi mangsanya......

Aku menempel keta boss aku bersama dgn wife dia dgn another 2 budak2 kat office aku tu...so we all bertolak from Bandar dlm pukul 7.30am by car ok....wuuhhhh tak sangka my 1st trip to KK by car.....nnt lah aku story selanjutnya.... dari bandar we all have to cross Limbang. (Limbang is a district in Sarawak) after that masuk balik Brunei melalui Temburong.




From Limbang town ker Temburong tu kena pakai ferry....actually sejengkal je jarak seberang ke seberang tapi don't ask me for what reason masih belum ada bridge at this millineum year ni....he he he. From Bandar to reach Limbang is took about 45 minutes drive.


This our first post kawalan immigressen..........wwwuuhhhh suprised....we have to face another 6 post to chop our passport.....ppeergh....sebab kita kena keluar Brunei then masuk Sarawak dan keluar Brunei then baru masuk Sabah melalui Lawas. Memang it's really adventure and enough once in your life time ok....cause it's take us about 6 hours to reach Kota Kinabalu.....

Muka tension tunggu q kat immigresen kaunter......he he he





Atas tu adalah gambar2 yg diambik oleh kawan aku semasa dlm perjalanan.....aku rasa masa ni aku dah sampai KK dulu kut.....he he he....pa lagi...zzzzzz.....yang sorang tu pun sama sampai jugak ngan aku tapi yg sorang ni teraktive lah pulak dia....tak blh tidur.....budak bawah umurlah katakan.....



Tapi setelah melalui perjalan yang panjang .........6 jam tu alhamdulillah sampai jugak kami ke KK....we all tidur kat Le Hotel kat Plaza Warisan berhadapan dgn City Point Plaza....happening jugak lah tempat tu.....tp boss aku stayed kat Karambunai.....we all......next trip baru stay kat sana.

OK bersambung dlm KK Part-2



No comments:

Post a Comment