Thursday, January 20, 2011

Apa-apa je lah kan........

Lama jugak tk update blog aku ni.....busy pun ya.....malas pun ya jugak....tapi yg lebihnya mmg busy lah bila masuk tahun baru ni.....tk henti2 ngan meeting sana sini.....
Last week aku pergi Seria...meeting......tp aku smpt ambik gambar ni jelah....
itu pun boss aku yg remind....tak nk ambik gambar ker???....boollleeeh........







Ini katanya gambar utk cari sama ada kawasan tu ada minyak atau tidak......this place somewhere in Seria town.....









Yang ini gambar lunch aku cooked for my habibi. Hhhhmmm habibi cakap sedapnya.....


Nama resepi ni.....Pasta with Tuna.....sebenarnya aku dah tak ada idea nak masak apa kan....nak masak nasi lemak dgn sambal dia tak makan.....dia kalau makan....mcm ala-ala pasta2 ni dia makan lah....


Aku tk de nak design2 nak look good on the decoration part....... dah lah lmbt nk gi kerja kan.......lepas masak terus masuk tupperware....pack jugak utk aku for lunch....tapi betullah...aku makan tekak sendiri approved...mmg sodap...... nak ke resipinya..........





PASTA WITH TUNA


Bahan-bahannya;


Pasta direbus
1 tin tuna in water
3 ulas bawang putih di potong halus atau ditumbuk
2 buku bawang merah potong biasa
Serbuk lada putih
Serbuk lada hitam



Cara membuatnya;


Aku masak kalau nak bertambah gemuk selalu guna butter.


So, panaskan butter sedikit, lepas tu campakkan bawang putih sampai naik bau, lepas tu masukkan bawang merah dan ikan tuna tu....agak2 bau dah mcm masak tu...masukkan pasta yg dah direbus tu......gaul rata2, nak sedap lagi campakkan seasoning sikit....apalagi...dah jadilah tu...

aku rasa, org yg tak pandai masak pun blh buat resipi nikan.....asalkan rajin, tapi kalau kalau dh malas tu........susahlah sikit kan....




Tapi ini gambar lunch aku untuk hari ni....sbb pagi tadi makan tosai garing je....so perut mcm tak kenyang....so tengahhari kenalah cari nasi .........

Resipi ni namanya....Chiken with Mango.....

hhhmmm sedap tau..... tapi kalau nak resepi ni aku kena tanya dgn tuan kedailah kan, sbb aku mkn kat area office aku je kat sini....

tapi resepi ni senang je buat nya, goreng je ayam tu, pass tu gi cari mango salad, then pour on the chicken, maka jadilah Chicken with mango.......ddaaaaa

Oklah....smp mood dtg lagi........aku akan cita apa lagi yang terjadi kat sini....


No comments:

Post a Comment