Friday, January 7, 2011

My busy day......

Sebenarnya, aku ni ........ tak pandai lagi nk berblog2 bagai ni......baru nak mencuba2 dan belajar menjadi penulis blog ni, sbb nak jadi penulis novel tak kesampaian......so dpt buat cerita dlm blog ni aku kira orightlah kan.......kita ikuti kisah selanjutnya...


Semalam 07/01/2011 adalah hari yg sgt sibuk blh dikatakan......sebenarnya aku nak download gambar yg aku ambik disebelah pagi kat blog ni....tp gambar tu aku ambik dgn camera hp cap kambing aku, so tk berapa nak reti sgt lagi nak explore dan download gambar aku dr hp tu.....aku belum habis belajar lagi mcm mana nak downloadkan gambar tu....nntlah aku balik ........belajar balik ngan mr hubby aku tu....he...he...

so aku updatekan activity aku slps hbs kerja smlm......we all keluar dgn kawan mr hubby aku, kawan dia ni baru dtg ke brunei dlm 4 bulan mengajar di salah sebuah universiti disini.....dia org ni satu kampung dgn mr hubby aku, tapi di sebelah utaralah......so dpt lah dia melepas rindu jumpa org kampung dia kat sini.....tapi ramai lah jugak org kampung dia kat sini.....kurang dr 20 org je.....ceh....mcmlah ramai kan....


Ni....gambar aku dgn mak kawan mr hubby aku tu......kau org rasa2lah, berapa umur mak cik ni agaknya.....tak sedap nak panggil mak cik, nak panggil nenek kan marah pulak dia kan....tapi apa2 pun dia tk berapa nak faham apa aku ckp kat sini....hah! tekalah...... Subhanallah umur dia sudah 94 tahun, tapi Masyallah....masih tegap berjalan dan sihat walfiat...tulah dia.....segalanya bergantung dihati kita....Allah maha mengetahui....amin.....last night we went to "Tamu Gadong", Tamu ni kalau kat KL tu mcm lebih kurang pasar malam yg mcm kat jln TAR tu lah, cuma kat jln TAR tu cuma seminggu sekali, yg Tamu ni mmg setiap mlm started from 3.00pm lagi......



Ni dia org teringin nak minum fresh air tebu....org putih ckp "sugar cane"......he...he...sbb kat kampung dia org tak ada air tebu ni....so hairan bin ajaib jgk lah kawan dia tu tgk mamat tukang mesin air tebu tu.....abang air tebu tu siap posing lagi tu...cheewaahhh....


Ni lah lebih kurang gambar Tamu Gadong tu.....mmg byk makanan dan segala2nyalah dijual disini.....tapi semlm aku cuma beli pulut panggang daging....1 dollar 4 pieces....not bad kan.....besar pulak tu.....gambar tk lah ambik sbb terus ngap dlm keta.......

Lps tu kita org gi Times Square pulak......kat sini pun ada Times Square jugak tau.....tapi tk lah sebesar di KL......so so lah.....penat dah nenek ni aku bawak berjalan....so aku suruh dia rehat jap...aku nk snap gambar dia....pandai lagi dia posing tu.....kita org ni tak blh nak berkomunikasi....sebab sorang ckp bahasa itik.....sorang lagi bahasa ayam....so terpaksalah guna bahasa isyarat je..............mmuuuaaaahhaaaa....tulah...org suruh belajar ckp bahasa arab dari dulu lagi tak nak....hah! skg padan ngan muka.....tapi peringatan buat diri sendiri dan semua yg terbaca apa yg aku tulis ni....mari lah kita bersama2 mempelajari bahasa arab....sebab bahasa ini adalah bahasa yg digunakan di syurga nanti......amin....


Lepas tu kita org sempatlah terbang ke Toronto pulak sekejap nk menikmati musim salji disana....ppergh!....ckp tak ingat org........caya ker mak gi Toronto???? Tapi npk mcm real tak???Ni adalah tempat yg dia org design masa Christmas hari tu......baru sempat dtg mlm tadi....so apalagi...ambik peluanglah bergambar berlatarbelakang kan salji...nk tunggu salji turun kat kat Asia ni...tak tahu tahun berapalah pulak salji turun kan.....

Tapi bila keluar dari tempat salji ni, kat luar hujan lah pulak......so kita org hantarlah depo ni pulang....terasalah kepenatannya kan......smp je rumah apalagi....terus.....bbbboooommmm...zzzzzzzzzz



No comments:

Post a Comment