Monday, July 18, 2011

Guah Niah-Part 1

Aku ni memanglah tak ada cerita yang menarik, ada orang cerita pasal anak pinak dia oranglah kan, ada tu yang cerita apa yang dia masak.....so, kalau yang pertama tu memang aku tak ada topic nak cerita sebab belum ada apa2 tanda lagi setakat ni.....orang cakap belum ada rezeki lagi lah katakan.....yang second part tu.....bab masak memasak....hhhmmm aku memang dah lama tak memasak sejak habibi aku tak ada ni.....aku memang dah gantung semua periuk belanga aku...memang tunggu masa je lah kan.......yalah, kalau setakat tekak aku sorang malasnya nak masak......alasan lagi......mmmuuuaaahhhhhh......tapi aku ada aktiviti yang aku nak share dengan kau orang semua.......

Gambar selamat datang ke Sarawak tu adalah entry dari Kuala Belait, kalau kat belah Sarawak di panggil Sg. Tujuh.

On 15th July 2011 adalah birthday Sultan Brunei, so public holiday lah kat sini. So, seperti biasa teman2 office aku ni suka buat plan terkejut, so macam biasalah pada hari Khamis tu dia org kata nak pergi ke Gua Niah on Saturday, 16 Jul 2011.

Tapi aku stay kat rumah kawan aku kat Pujut, Miri one night before we all depart tu Gua Niah. Dibawah ni lah mak and bapak kawan aku tu...he he...Tina....Tina thank you so much for the arrangement and menyusahkan .....he....he...he.....pak cik dan mak cik thank for the breakfast....


So, on 16th July 2011, seperti yang di janjikan we all berkumpul di Dynasti Hotel Miri @7.30am, that is our check point....before bertolak ker Guah Niah dekat Batu Niah.....so lebih kurang dalam 1 jam perjalanan maka we all pun sampailah ker Guah Niah....perjalanan ke Gua Niah ni menyusur pantai laut China Selatan, macam perjalanan dari Dungun ke Kuala Terengganu pulak rasanya.....jalan pun ok jugaklah.......


Hah...kau orang semua....nampak tak tu......he he he......ok lah tu kan.....

Nilah gambar2 yang sempat di snap setibanya kita orang di National Park Headquarters ni.....jangan jelous.....kenangan2.....aku rasa yang paling mahal lah ditahap umur sekarang ni...he he....kita orang berenam semua nya....




Ni gambar kawan aku, budak Brunei, nama dia Hajah Hafizati, tapi aku panggil dia jah je....singkatan dari hajah.....senang sikit kan.....ok...sempoi je dia ni.....

Lepas sessi bergambar tu we all kena register sebelum melangkah masuk ke gua tu, seorang dikenakan sebanyak RM10.00. Lepas dapat tiket masuk tu....jeng....jeng....melampau kan....
Tapi sebab we all ramai kan.....6 orang...so tiket dia banyaklah yang nak kena tunjuk.... he ...he..

Lepas tu, we all kena naik bot untuk menyeberang ke sebelah sana gua tu......nak pergi, sorang dikenakan tambang RM1.00 tapi balik kena RM1.50 pulak.....tak faham beta....naik bot tu kejap je tak sampai pun 5 minit, sebab dekat sangat dari seberang ke seberang tu....

Tulah gambar bot dan sungai tu....memang tak lebar pun....sungai tu dinamakan Sungai Niah....

OK, nanti aku sambung lagi dlm next part sebab cerita Gua Niah ni panjang lagi oiiiii......



No comments:

Post a Comment