Wednesday, July 13, 2011

Balik Kampung-June

Sebenarnya ni cerita lama, sebab waktunya aku balik kampung tu hujung bulan May tapi disebabkan kesibukan yang tahap melampaulah katakan bila aku balik ke Brunei,
sehingga aku tak sempat nak menjenguk blog aku ni.....anyway, as usual...untuk sekian kalinya aku memang terlupa lagi kata laluan blog aku ni.....he he he.....haru biru betullah kan....

Seperti biasa upon arrival tu habibi aku yg jemput aku, biasa lah kita janji tunggu dekat gate sekian-sekian, tapi selalunya dia melilau kan....tapi jumpalah jugak akhirnya....we all terus balik ke rumah Nilai.....menziarah rumah Nilai yg dh lama aku tinggalkan tu......

Malamnya, we all gi dinner kat Thai Rest kat area rumah aje.....aku bukannya nak promosi rest ni plk yek..... nama Rest ni...Rest Chuburi....mmg bunyi ala-ala Thai.....tapi halal sebab tukang masaknya dari Patani.....anyway...
Malam tu aku order tom yam seafood, sbb kat Brune
i aku tak jumpa dan rasa lagi, tomyam yang rasa tomyam, sbb kat sini rasa tomyam dia sungguh berlainan sekali. Tapi tom yam kat Chunburi ni mmg kaw.....pedas gila.....sampai semua air dlm badan boleh ter keluar......

yang ini pulak menu habibi aku yang order, dia makan daging masak merah, dia mmg suka makan daging kan....tapi menu kat sini mmg aku blh recommend lah.....seddaaapppp.......

So malam tu kenyang mmg tk blh nak cakaplah sebb setelah sekian lama baru aku dpt menikmati rasa tom yam yg sejati.......fffuuuhhhhh berpeluh tu......
so pass tu....balik berehatlah kan......

next day, we all turun ke KL utk gi office baru habibi aku kat setapak, tapi jalan yg dia tau cuma MRR2.....waduh apa lagi jalan tu....mmg sentiasa jammm bukan 24 jam dah......entah berapa jam pun aku tak pasti, almaklumlah kan, aku tak biasa dengan jamm sudah untuk tempoh setahun lamanya, so bila kena berhadapan kan jamm ni ......tension dibuatnya, tambah tension lagi, keta tak ada aircon lagi.....mendidih je rasanya....he he....


sampailah jugak sebab habibi aku ni kalau bawak keta tambah dgn keta kecik ni pandai je lah dia menyelit, tapi lepas tu kalau ingatan nak ke sauna tu tak payahlah sebab duduk dlm keta tu pun dah mmg tgh bersauna.....

till to the next pulak.....sambung.......


No comments:

Post a Comment