Friday, May 13, 2011

2011 Internal Audit-Part 2

Pada sebelah malamnya pulak, boss aku bawak auditor ni jalan-jalan sambil melihat panorama Brunei di sebelah malam.....so first stop we all dekat depan Istana Sultan Brunei atau Istana Nurul Iman.......tapi tak boleh pergi dekat2 utk ambik gambar, setakat kat seberang jalan je, Istana ini memang besar dan merupakan salah satu istana yang terbesar di dunia yang mengandungi lebih dari 1000 bilik tidur.....hhhmmm such a big palace.... it's only open for public during hari raya adilfitri....hari raya ke2 dan ke3 saja.....








Bateri kamera aku ni buat hal lah pulak tetiba je dia tak cukup power, so hasil imej tak berapa memberangsangkan, so ini adalah gambar2 didepan istana Nurul Iman, Bandar Seri Begawan, Brunei Darussalam.....



So, this is our next stop at Masjid Sultan Shariffudin Ali. Masjid ini dibina oleh bapa Sultan Brunei sekarang iaitu Sultan Hasanal Bolkiah....masjid ni memang cantik di malam hari dengan disinari cahaya lampu.....dan ditepi sungai.....sungguh cantik....masyallah...


Aku cuba snap gambar auditor aku with the mosque background, tapi hhhmmm power battery camera not enough to take picture for night scene...ni lah hasilnya ....bblluurrr....nyampah betul aku..


Lepas tu, we all stop for dinner at one of Italian Restaurant called Fratini, yang ni located kat Jetty to Kg. Air...opposite Kompleks Yayasan....tulah gambar restaurant tu..


Ini gambar auditor tu kat depan Kompleks Yayasan, dari sini jugak boleh dapat lihat masjid Sultan Shariffuddin tu......tempat ni dekat dengan Jetty nak ke Kg. Air tu, tapi sebelah malam memang gelap kalau ambil gambar Kg. Air pun tak nampak.....

Dinner at Fratini's Restaurant, yang baju merah tu is our free lance auditor, Natrah, dia ni org Malaysia gak ni, dari Kelante.....


Drinks ni Natrah yg order, kalau tak silap aku carrot with orange....tak taulah aku sedap ker tak sedap, nampak memang cantik je....lupa lak nak tanya ya....sebab aku cuma order hot lemon je.....nak jaga badan konon....eishk....eishk....
Ni appetizer....aku tak tau apa namanya sebab dlm bahasa Italy.....boss aku yang order ni....alah...roti keras tu add on the top some sos with much room than you put some cheese....senang je nak buat kan....hah!...gi lah buat......he...he...he... malaskan....




Yang ni appetizer yg ke dua...mushroom shitake......alamak boss tak sedap lah....yg ni pun boss yang order....entahlah, pada tekak aku memang tak sedap....tekak orang lain aku tak pastilah pulak kan....dia orang peduli apa.....



Yang ni Natrah's yang order....spaghetti apa tah....tapi yang pasti tekak kelante ni kata tak sedap....he...he...he... mana nak sedapkan....dah biasa makan budu.....jgn marre ya.....
Yang ni auditor aku tu order, Salmon with......aku tak pasti tapi main ingredientnya Ikan Salmon...nampak sedap...dan dia berjaya menghabiskannya, so aku rasa mmg sedaplah tu kan....
yang ni boss aku punya dish....Cord fish with potatoes.....ok gak aku tengok dia makan.....

Tapi yang ini aku punya choice.....beef lasagne....pada tekak aku memang tak sedap......

Ni dah tahap bosan gila lah ni, sampai botol sos ni pun aku snap gak......


Tapi yang bestnya tu, dah setahun aku stay kat sini, baru lah malam ni dapat tengok istana and others places.....kesian kat aku kan....bukan apa, bosan kalau nak gi sorang-sorang, kang orang cakap tak betul pulak.....anyway, I have a good night trips.....


So, next day have another day for audit.....aduh...letihnya....tapi nak buat cam mana kan.....

No comments:

Post a Comment